کاکتوس

ازحدچو بشددردم درعشق سفر کردم / یا رب چه سعادت‌ها که زین سفرم آمد(مولانا)

کاکتوس

ازحدچو بشددردم درعشق سفر کردم / یا رب چه سعادت‌ها که زین سفرم آمد(مولانا)

در هم و بر هم !!!



حسه عجیبی داشت......انگار دلش گرفته بود

نه، دلش نگرفته بود،ازصبح سرش سنگین بود

آرام بود ......آرام  آرام اما اشکانش سرازیر بود

وقتی دید از آدم ها خبری نیست ...............

دعایش را برداش و رفت جای همیشگی .....

هم ماه بود و هم چشمک ستارگان ...........

هم باد بود و هم صدای برخورد برگان درختان

و هم، صدای در هم و برهمی که از تلویزیون

به گوش می رسید وهم  لباس های روی بند

که دستاویز باد شده بودن و یا کریمی که لانه

ساخته بود از مهر لا به لای درختان ............

هوای دلش عجیب بود .............................

 


 

   



هوای دلش عجیب بود و سوگوار....... .....

شروع کرد به دعا و زیر لب زمزمه می کرد :

خدایا دلم برایت تنگ شده ...................

یکاری کن دردام کم بشه ،یکاری کن آروم بگیرم

از اینکه نمی دونست کجای زندگیشه ، سخت

آشفته بود  و حتی باد و کمی خنکی هوا هم ،

آتیش وجودشو آروم نمی کرد ....................

برگ های خشک روی زمین می خرامیدن و

صدای دلخراش اما دلنشینی رو می نواختن

موسیقی کاری از دستش ساخته نبود و ماه،

بود و نبودش هیچ تاثیری نداشت .........

زمان متوقف شده بود ، بوی مرگ جوان ناکام

همسایه بعد سالیانی به گوش می رسید و

هواپیمایی که مسافرانش را به هیچ مقصدی

نمی بردو همچنان وز و وزی که از تلویزیون به

گوش می رسید و صدای برگ ها را در

 هجوم قهقهه هایش نابود می کرد ......

ریشه های درختی که تشنگی را فریاد می زد

و فکری که تشنگی احساسش را به شکم

سیری عقل وعده می داد،وباز تلخی یک احساس

دلگرفتگی و صدای فریاد ترس از دیدن سوسکدرخانه

چه دنیای در همی ............چه آشفته بازاری

چقدر عجیب بود که در این همه آشفتگی به دنبال

آرامش می گشت ..................................

چند لحظه سکوت........خاموشی خانه .......

و حالا تنها ...........................................

صدای باد و برگ ها و خودنمایی ماهو ستاره ها بود

اما انگار آرامش زود پایان می یابد ...........

چند ثانیه بعد...................................

 صدایی که او را به داخل خانه فرا می خواند

و کاش .........................................

وکاش می گذاشتند ............................

تا هر زمان که بخواهد مال خودش باشد .

 

پانوشت :

یه اصل هست که می گه :

کسی که تیر خورده ، نمی تونه شنا کنه و

از آب بیرون بیاد ..........................

 

پانوشت 2:

اهنگ قاصدک از مهدی یراحی

پانوشت3:

نقد عمرت ببرد غصه ی دنیا به گزاف

گر شب و روز در این قصه ی مشکل باشی

گرچه راهیست پر از بیم زما تا بر دوست

رفتن اسان بود ار واقف منزل باشی

حافظ

پانوشت 4:

حافظ آب رخ خود بر در هر سفله مریز

حاجت آن به که بر قاضی حاجات ببریم .

 

 

 



نظرات 13 + ارسال نظر
ماهی سیاه کوچولو شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 20:17 http://1nicegirl8.blogsky.com

هستی

نوچ

رها شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 19:49


مرسی

سپیده 21 شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 14:02

دلم گرفته " امین رستمی

تنهاترین عاشق " فریدون فروغی

عاشقانه " حامد شمس

عشق یه طرفه " مهدی احمدوند

با من قدم بزن " مهران آتش

قبول کن " میثم ابراهیمی

فعلا همینا
آهنگ خوب پیدا کردم میگم برات.

مرسیییییییییییییییییییییییییی

سپیده 21 شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 13:40

www.takmelody.ir

اینجا هر جور آهنگی که بخوای داره.
سایته خوبیه
من خودم از اینجا دان میکنم.

پژمان شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 08:24 http://chashmanman.mihanblog.com/

سلام
این روزها همه چیز درهم و برهم شده. خیلی نگران درهم و برهم شدن نوشته هات نباش.
من خودم این روزها درهم و برهم هستم. پر از تناضات مبهم که در عالم بی جوابی مقهور و شکست خورده می لولم.
ولی به قول دوستی، بی خیال هرکه که نباشد اون آخرای کار خدا هست که می ماند.

سلام دوست عزیز
نگران درهم و برهمی ذهنو و قلبمم
ای بابا شوما هم اره همه این روزا درگیرن
اره اون اخراش که جونی واسه نفس کشیدن نداشته باشی خدا هست
ممنون از حضورتون

سپیده 21 شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 01:00

غنچه با دل گرفته گفت :" زندگی لب زخنده بستن است ...

گوشه ای درون خود نشستن است !"

گل به خنده گفت :" زندگی شکفتن است ... با زبان سبز راز گفتن است !"

گفتگوی غنچه و گل از درون باغچه باز هم به گوش می رسد !

تو چه فکر می کنی .... کدام یک درست گفته اند ... ؟!

من فکر می کنم گل به راز زندگی اشاره کرده است !

هر باشد او گل است ،

گل یکی دو پیرهن بیشتر ز غنچه پاره کرده است ...

قیصر امین پور

سپیده 21 شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 00:54

.... ای روزهای خوب که در راهید !

ای جاده های گمشده در مه !

ای روزهای سخت ادامه !

از پشت لحظه ها به در آیید !



ای روز آفتابی !

ای مثل چمشهای خدا آبی !

ای روز آمدن !

ای مثل روز آمدنت روشن !



این روزها که می گذرد ، هر روز

در انتظار آمدنت هستم !

اما

با من بگو که آیا ، من نیز

در روزگار آمدنت هستم ؟

قیصر امین پور

پ ن 1 خیلی تلخه.
درمورد پستت چیزی نمیتونم بگم ...


مرسی
شعر زیبا بود

خاموش جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 23:14

مواظب خودتون باشین.

شب بخیر.

ببخشید نمیدونم چرا جوابا رو تایپ که می کنم اول می زنه ثبت شده
بعد دوباره که نگاه میکنه می بینم نظر تایید شده و جواب من پبت نشده
شرمنده دیر جواب دادم
مرسی
شوما بیشتر مواظب باشید
حالا یه دقیقه دیر تر می رفتین بلکه یه اهنگم بهمون معرفی می کردید

شب خوش

خاموش جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 23:08

خداروشکر بد نیستم... مثل همیشه ام...

من هرجا میرم همه از اونجا فرار میکنن...

نمیدونم چرا...

ای بابا دختری این موضوع به شما چیکار داره
کاکتوسه دیگه
قاطیه خخخخ
من کلا یه روزی هستم سه تا پپست می دارم بعد یه هفته می رم استراحت
گاهی روزی یه پست می زارم و گاهی هم هیچی
بستگی به حال و روز داره دیگه
حالا حالا ها هستم در خدمتتون
راستی اهنگ خوب سراغ داری از اونا که میشه سی ، چهل بار گوش داد
دلم یه اهنگ جدید می خواد انقدر گوشش بدم که تموم بشه
خودم کلی اهنگ دانلود کردم اما چنگی به دل نمی زنه

خاموش جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 23:02

سلام...

خواهش میکنم.

خیلی سکوت کردین.

مثل همیشه نیستید.

سلام
کمتر بیام بهتره
یه وقتایی یه سری چیزا برات عادت میشه که بعدا متوجه میشی
باید این عادتو کم کنی
خودتون چه طورید ؟
خوبید؟

خاموش جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 22:54

ای سکوت ای مادر فریادها...

کاملا ملموس بود اینی که نوشتی...

ممنون

کاکتوس جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 22:35

من سکوت خویش را گم کرده ام

ای سکوت ای مادر فریادها

گم شدم در این هیاهو گم شدم

من که خود افسانه میپرداختم

عاقبت افسانه مردم شدم !

تو کجایی تا بگیری داد من ؟

گر سکوت خویش را میداشتم
زندگی پر بود از فریاد من !

"فریدون مشیری"

ماهی سیاه کوچولو جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 22:15 http://1nicegirl8.blogsky.com/

نمیدونم چطوری
ولی همشو درک کردم


افق تاریـک،
دنیا تـنگ،
نومیدی توان فرساست، می دانم!
ولیکن ره سپردن در سیاهی،
رو به سوی روشنی زیباست!

"فریدون مشیری"

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد